Kuvaajien käyttö LiveMath-pohjassa

tekijä: Mikko Matias Saarimäki Viimeisin muutos torstai 20. elokuuta 2009, 11.33

Kuvaajien käyttö LiveMath-pohjassa

Kuvaajan oikeassa laidassa on neljä painiketta. Ylin painike on veitsi, jolla voit leikata kuvaajasta tietyn alueen. Tällöin kuvaaja zoomautuu kyseiselle alueelle. Toiseksi ylin painike on raketti, jolla voit zoomata kuvaa lähelle tai kauas. Napin painallus zoomaa kauemmas ja napin painallus painaen samalla CTRL+ALT näppäimistöltä zoomaa lähemmäs. Toiseksi alimman napin painallus tihentää kuvaajan piirtämiseen käytettäviä pisteitä, jolloin kuva piirtyy tarkemmin, mutta on raskaampi käsitellä. Alin nappi taas harventaa pisteitä, jolloin kuvaaja on karkeampi, mutta kevyemmin käsiteltävissä.

 

No support for LM Objects
 

Kuvaan voit tarttua hiirellä ja liikutella sitä eri suuntiin seuraten kuvaajan kulkua myös alueella, joka ei alunperin näy kuvassa. Kolmiulotteista kuvaa voit pyörittää origon ympärillä eri suuntiin. Kuvaajan raahaaminen pyöräyttää kuvaajan haluamaasi asentoon. Kuvaajan voi myös "heittää" liikkeelle klikkaamalla ja liikauttamalla hiirtä samanaikaisesti.Tällöin kuva jatkaa pyörimistä, kunnes klikkaat sitä uudelleen hiirellä.

 

No support for LM Objects

Jos kuvaajaan on liitetty animaatio, saat sen päälle tai pois päältä klikkaamalla kuvaa. Animaation nopeutta ja skaalaa voit säädellä kuvan alalaidan kentistä.

 

No support for LM Objects

Kirjoittaminen LiveMath-pohjassa