Susanna Paloniemi (KLA)

tekijä: Ursula Anu Maria Kaari Viimeisin muutos keskiviikko 25. lokakuuta 2023, 09.47

Graduryhmän esittely

Aiheet:

1. Aikuiskasvatustieteellinen työelämän tutkimus eri konteksteissa ja eri menetelmin. Focus esim. työssä oppimisessa ja sen kehittämisessä, tunteissa, hyvinvoinnissa, johtamisessa, ammatillisessa toimijuudessa tai identiteetissä. Oma tai avoimesti käytettävissä oleva aineisto.

2. Tunnetoimijuus työssä. Tunto ja Tunto2 -tutkimushankkeiden kyselyaineistoja hyödyntävä määrällinen (tai laadullinen) tutkimus. Maksimissaan 2 opinnäytettä.

3. Eri-ikäisyys työelämässä ja sen rajapinnoilla. Aikuiskasvatustieteen kentällä marginaalissa olevan tutkimuksen herättäminen henkiin fokusoimalla eri-ikäisyyteen ja ikäkokemuksiin koulutuksen, työn ja/tai eläkkeen rajapinnoilla yhteisen tutkimusprojektin rakentamisen kautta. Tutkittavina ilmiöinä esimerkiksi ikäisyys itsessään, työura, siirtymät, toimijuus, osaaminen jne.

Ohjaajat: Susanna Paloniemi, susanna.paloniemi@jyu.fi

Aloitusaika: Kevät 2024

Ohjattavien töiden määrä: 8

Mille KLAn ja OKLn tutkimuksen painopistealueelle tutkimuksesi sijoittuu:

• Työssä oppiminen ja hyvinvointi

Seminaariryhmän toteutusmuoto

• Lähiopetus
  • Hybridi
En ole tavattavissa 27.10. klo 9.30-11 Zoomissa.

Muita huomioita

Ryhmä on suunnattu ensisijaisesti aikuiskasvatustieteen opiskelijoille sekä tutkimusprojektin rakentamisesta kiinnostuneille. Eduksi katsotaan tukevat muut opinnot (esim. henkilöstöjohtaminen, yhteiskuntatieteet, elämänkulku, gerontologia).